„Senik” - avanturista u duši

P. ŽIVKOVIĆ

27. 08. 2013. u 11:25

Test "Novosti" „reno senik X mod“ za one koji žele nešto više od automobila. Napravljena je odlična kombinacija prepoznatljivog stila terenskog vozila, ali i skladnih linija „monovolumena“

FRANCUSKI automobilski gigant priču o „senik X modu“ zapravo je započeo još 2000. godine, kada je svetla pozornice ugledao „reno senik RX4“, veoma uspela „of-roud“ varijanta „senika“, nastala u saradnji sa „Štajer-Puhom“.

Naslednik ovog vozila, „reno konkvest“, pojavio se 2007. godine, a na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, „Reno“ je predstavio „reno senik X mod“, koji je i redakcija „Novosti“ imala nedavno na testu.

Moderan, upečatljiv izgled i nedoumica - da li je „Reno“ napravio „krosover“ ili „monovolumen“.

U stvari, Francuzi su vešto uzeli od svakog ponešto i sačinili dopadljiv i veoma upotrebljiv automobil.

Napravljena je odlična kombinacija prepoznatljivog stila terenskog vozila, ali i skladnih linija „monovolumena“. Novi „senik X mod“ ima novu ukrasnu masku i, naravno, lako prepoznatljiv novi vizuelni identitet „Renoa“, koji je i na ovom modelu došao do izražaja. Aluminijumske felne, LED diode, bočne lajsne, povišenost od tla, zaštitni dodaci karoserije, sve to odmah govori da pred sobom imate sasvim novog „avanturistu“.

DIMENZIJE * Dužina: 4.372 mm
* Širina: 1.845 mm
* Visina: 1.479 mm
* Masa: 1.371 kg
* Prtljažnik: 555/2.037 l

Reno X mod“, odmah da kažemo, nema, ni kao opciju, pogon na sva četiri točka. Ali ima - „Etended Grip“. To je sistem koji inteligentno, uz jednostavno aktiviranje okretanjem dugmeta na željeni mod, „odradi posao“, tako što maksimalno koristi silu prianjanja na točkovima koji su u najboljoj poziciji.

Ovaj sistem zadužen je za to da automobil bolje prianja na put, čak i na teškim podlogama, poput peska, blata ili mekog snega. Pri kretanju vozila, „Etended Grip“ nije uključen: vozilo je u načinu rada „put“. Kada vozač poželi da koristi ovaj sistem, mora sam da ga uključi pritiskom na dugme koje se nalazi na središnjoj konzoli, jer se ne uključuje automatski. Onog trenutka kada se prianjanje poboljša, kada vozilo dođe na standardnu podlogu, ili kada se postigne brzina od 50 km na čas, „Etended Grip“ se automatski isključuje.

Ovaj sistem „uparen“ je sa specijalnim gumama „M&S“ (mud & sno = blato i sneg), koje bolje prianjaju zbog drugačije gazne površine nego kod klasičnih guma.

Vozilo je povišeno za 10 centimetara u odnosu na klasični „senik“.

Unutrašnjost kabine je priča za sebe. Sve izgleda kao izvajano, počevši od centralne konzole pa do originalne komandne table. Ima mnoštvo uređaja i sistema (umreženih u „reno R-link“), poput klima-uređaja, navigacije, telefona..., kojima se veoma lako upravlja. „Tač skrin“ ekran je kvalitetan, baš kao i vrhunski (BOSE) audio-sistem sa osam zvučnika.

Vožnja je prijatna i zabavna. Motor je poboljšan, a ekonomičniji i zeleniji „1.5 DCI“ pokazao je ponovo zašto ga smatraju jednim od najboljih dizel agregata na tržištu.

Prosečna potrošnja ovog vozila je (uz „start-stop“ sistem) 4,5 litara, a na testu je nešto viša od fabrički deklarisanih 4,1, međutim, treba reći da smo „H mod“ pošteno provozali van asfaltnih drumova.
Prostora u ovom automobilu ima napretek. Prtljažnik, bez obaranja zadnje klupe, ima 555 litara zapremine.

Uz jednostavno obaranje sedišta (ravan pod) dobija se svih 2.037 litara. Uz to, u kabini je putnicima na raspolaganju prostor od 71 litra za sitnice.

Cena „senik X moda“ za model sa benzinskim motorom 1.6, 16 V sa 110 KS je 17.690 evra, a „bose edišn DCI 130 enerdži“ verzija sa dizel agregatom od 130 KS košta 24.590 evra.

Najjeftiniji „dizelaš„, sa veoma bogatim paketom opreme „eksprešn“, košta 20.390 evra.


SPECIFIKACIJE

* Motor: 1,5 CDI

* Zapremina: 1.461 ccm

* Snaga: 110 KS

* Obrt. moment: 260 Nm

* 0-100: 12,5 sek.

* Maks. brzina: 180 km/čas


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije